HD Holding Tüm Restoran Süreçlerini SİRO ile Yönetiyor
HD Holding Hakkında
Ankara’da kurulan HD Holding, 1995 yılından bugüne, Türk mutfağının geleneksel lezzetlerini misafirlerine sunmaya devam ediyor. HD İskender ile başlayan yolculuğuna Pidem ve Makarnam markalarını da dahil ederek lezzet ağını genişletiyor.
HD Holding bünyesindeki markaların başarısının arkasında kurucularının da sahip olduğu değerler yatıyor. Ülkesi için değer yaratma, misafirlerine iyi ve kaliteli hizmet verme ve yapılan her işin en iyisini yapma tutkusuyla çalışarak, sahip oldukları ve korumaya çalıştıkları tüm değerleri HD Holding çalışanlarının da benimsemesine büyük önem veriyor. Saygı, güvenirlik, misafir odaklılık, performans kültürü ve takım çalışmasının odak noktasında olduğu değerler, çalışanların en iyi hizmeti sunmasında da markanın gücünün artmasında da büyük rol oynuyor. Bu tutku, HD Holding’i bugün 50 ilde 300’e yakın restoran sayısıyla “Türkiye’nin en büyük yerli restoran zinciri” haline getiriyor.
KULLANILAN ÇÖZÜMLER
HD Holding merkezde kurumsal kaynak planlama yazılımı olarak SAP S/4HANA kullanıyor. Restoranlarda ise Verimix Yazılım tarafından geliştirilen SİRO uygulaması kullanıyor ve SİRO uygulamasından veriler merkezdeki SAP S/4 HANA’ya otomatik olarak aktarılıyor.
SİRO Uygulaması Öncesi İhtiyaçlar
300+ restoranda maliyetler ve stoklar Excel üzerinden takip edilemeyecek kadar kompleksti ve piyasadaki hiçbir uygulama tam olarak ihtiyacı karşılamıyordu. Maliyetleri tam olarak tespit edebilmek ve stok yönetimini yapabilmek için bir yazılıma ihtiyaç vardı.
İhtiyaçlar maddeler halinde aşağıdaki şekildeydi;
1) 300+ restoran bazında maliyet kalemlerinin ölçülmesi
Yapılan işin doğası gereği birbirinden çok farklı detayda maliyet kalemleri oluşuyor. Bunları restoran bazında ve maliyet kalemi bazında takip edip, tüm bunlardan anlamlı veriler oluşturmak Excel’de neredeyse imkansızdı.
2) Her bir restoran bazında oluşan maliyetlerin ERP’ye aktarılması
Her bir restoranda oluşan verilerin merkezde birleştirilerek ERP’de anlamlı dataya dönüştürülmesi gerekiyordu. Böylece ERP üzerinden maliyet kontrolü sağlıklı bir şekilde yapabilirdi.
3) Restoran bazında malzeme sarfiyatının kontrol altına alınması
300+ restoranda çok fazla detayda malzeme kullanılmakta ve bu malzemelerin ne kadar kullanıldığı, ne kadarının sarf edildiği, ne kadar kaldığı Excel’de takip edilemeyecek kadar kompleksti.
4) Lojistik süreçlerinin yönetilmesi
Restorana depodan gelen ve restorandan depoya ya da diğer restoranlara gönderilen malzemelerin sevkiyat süreçlerinin takibinin yapılması gerekiyordu.
Verimix Yazılım Tarafından Geliştirilen Ödüllü Uygulama: SİRO
HD Holding için Verimix Yazılım tarafından geliştirilen SiRO [Sistemsel İşlemlerin Robotik Otomasyonu] Dikey Yazılım Çözümü, 14. Future of CIO Summit & Awards töreninde “GELECEĞİN LİDERLERİ” kategorisinde ödül alarak başarısını taçlandırdı.
“Verimix Yazılım olarak 25 yıllık kurumsal yazılım tecrübemizle, işletmelerin verilerini değere dönüştürerek dijital dönüşüm yolculuğunda onlara eşlik ediyoruz. Firmaların ihtiyaçlarına özel yenilikçi yazılım çözümlerimizle karlılık ve verimlilik artışı sağlıyoruz. Belgelerimizle de ispatladığımız üstün hizmet kalitemizle hızlı ve güvenilir bir şekilde hizmet vermeye devam ederken yollarımız HD Holding ile kesişti.
HD Holding’in ihtiyaçlarını analiz ettiğimizde, geliştireceğimiz uygulamanın sağlayacağı faydalar bizi çok heyecanlandırdı. Proje aşamasında adım adım katma değer sağlarken, canlıya geçtikten sonra da tüm verileri değere dönüştürdüğümüzü görmek bizi onurlandırmıştı. Tüm bu süreçlerin üzerine SİRO’nun almış olduğu ödül de başarılarımızın kanıtı oldu.”
Serkan Okumuş / Genel Müdür
“Verimix Yazılım öncelikli olarak yapmış olduğu ihtiyaç analizi çalışmasıyla, ihtiyaçlarımızı ve yapmak istediklerimizi doğru bir şekilde tespit etti. Kurumsal Yazılım Geliştirme konusundaki tecrübesi ve uzmanlığı tüm süreçte bize hem zaman kazandırdı hem de maliyetten tasarruf ettirdi. SİRO uygulamasını planladığı sürede geliştirdi ve başarılı bir şekilde uygulamaya aldı. SAP geçişi ve entegrasyonu gibi zaman içerisinde oluşan ek ihtiyaçlarımıza da hızlı ve çevik bir şekilde SİRO uygulamasını adapte etti. Geleceğin Liderleri kategorisine aldığımız ödülde, Verimix Yazılım’ı tercih etmek konusunda verdiğimiz doğru kararın etkisi büyük oldu.”
Yasin Usta / HD Holding Bilgi Teknolojileri Direktörü
SİRO (Sistemsel İşlerin Robotik Otomasyonu) Uygulaması ile Sağlanan Faydalar
İş süreçlerinde daha önceden Excel üzerinden takip edilmeye çalışılan ve takip edilemeyen tüm hareketler SİRO üzerinden yönetiliyor. Böylece 300+ restoran aynı yazılımı kullanarak iş süreçlerini standartlaştırdı ve tüm restoranlar birbiriyle veri alışverişi yapabildiği gibi merkeze de veri aktarımı yapılabiliyor ve tüm süreçler merkezden yönetilip izlenebiliyor. Web tabanlı uygulama ile iş süreçleri zaman ve mekândan bağımsız olarak yönetilebiliyor.
- Lojistik Süreçlerinin Yönetilmesi
SİRO uygulaması anlaşmalı lojistik firmasının uygulamasıyla Verimix Yazılım tarafından geliştirilen web servis ile entegre edildi ve böylece tüm lojistik süreçleri SİRO üzerinden takip edilebiliyor.
- Envanter Yönetimi
300+ restoranda sayımlar SİRO Envanter Yönetim modülü üzerinden yapılıyor. 300+ restoranda yapılan sayımlarla ERP’deki ay sonu stok karşılaştırılıyor. Eksik veya fazla ürünler tespit edilerek ERP’ye sayım eksiği ya da fazlası olarak her bir restoran bazında iletiliyor. Böylece envanter yönetimi her bir restoranda yapıldığı gibi merkezde de raporlanabiliyor.
- Sarf Malzeme Yönetimi
Her bir restoran için kullanılan sarf malzemeler (temizlik, kağıt, kıyafet vs.) sarf malzeme bütçeleri olarak SİRO üzerinde oluşturuluyor. Oluşturulan bu bütçelere göre aylık olarak malzeme ihtiyacı belirleniyor ve sipariş emri oluşturularak bu emirler depoya gönderiliyor. Böylece sarf malzeme tüketimi belirlenen bütçe içerisinde gerçekleşerek maliyetten tasarruf sağlanıyor.
- Raporlama
SİRO üzerinden gerçekleşen tüm süreçler raporlanabiliyor. Özel olarak oluşturulan Restoran Tüketim Raporu ile malzeme ihtiyaç planlaması yapılarak sipariş emirleri oluşturuluyor ve tedarik süreci planlanıp gerçekleştirilebiliyor. Stok Raporu ile 300+ restoranda envanter ve stok yönetimi daha sağlıklı ve isabetli şekilde yapılıyor.
- Maliyetlendirme
Her bir restoranda oluşan veriler merkezde birleşerek ERP’de anlamlı dataya dönüştürülüyor ve ERP üzerinden maliyet kontrolü yapılıyor. Böylece merkezden restoranlar kontrol edilebildiği gibi restoranlar da kendi içlerinde maliyetlerini kontrol edebiliyor.
- Bütçe Yönetimi
SİRO üzerinden tüm hareketlerin raporlanabilemesi sayesinde ve satış bilgilerinin otomatik olarak SİRO’ya aktarılmasıyla, tahmini satış bütçesi de oluşturularak üretim ihtiyaç planlaması yapılıyor.
Bütçe hesaplarıyla maliyetler öngörülüyor ve böylece maliyet tasarrufu sağlanıyor.
- SAP Lisans Maliyetinden Tasarruf
SİRO’nun sağladığı en büyük faydalardan biri de her bir restoran için SAP kullanma zorunluluğunun bertaraf edilerek, lisans maliyetlerinden ciddi bir tasarruf sağlaması oldu.